Placet experiri

"Életre-halálra olvasni, mert ez a legnagyobb, az emberi ajándék." (Márai) Nem vagyok se nem irodalmár, se nem irodalommal foglalkozó diák vagy hallgató. Pusztán szeretek olvasni, ennyi az egész. Még csak a töredékét olvastam annak, amit szeretnék. Mit szeretnék? Elindulni a klasszikusoktól, és megérkezni a kortársakhoz, aztán kicsit vissza a klasszikusokhoz, aztán újra vissza... Hogy is mondta Hans Castorp? Placet experiri - a kísérletezés öröm.

Címkék

Címkefelhő

Friss topikok

2008.03.12. 02:39 marlow

Kezdetnek...

Lehet, hogy ez a vállalkozás eleve reménytelen?

Létrehozni szépirodalom címmel, mely egy klasszikus fogalom egy blogot, mely a legújabb kor terméke. Nem ellentmondás-e ez? Ezenkívül mi is a szépirodalom? Az irodalomnak az az ága, melynek művészeti értéke van, művészeti alkotás? Még ha ez nagyjából stimmel is: itt egy újabb fogalom, mely talán még több vitát generál. Nehéz határvonalat húzni, talán lehetetlen.

De talán mégsem. Aki sok-sok ideje olvas, az szép lassan megérzi, hol ez a bizonyos határ. Én még csak sejtem. Nem vagyok se nem irodalmár, se nem irodalommal foglalkozó diák vagy hallgató. Pusztán szeretek olvasni, ennyi az egész. Még csak a töredékét olvastam annak, amit szeretnék. Mit szeretnék? Elindulni a klasszikusoktól, és megérkezni a kortársakhoz, aztán kicsit vissza a klasszikusokhoz, aztán újra vissza...

Hogy is mondta Hans Castorp? Placet experiri.

6 komment

Címkék: hans castorp placet experiri


A bejegyzés trackback címe:

https://szepirodalom.blog.hu/api/trackback/id/tr8377263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fruschka · http://kaleid.blog.hu/ 2008.05.08. 12:22:06

Marlow - szerintem az internet rendkívül jó lehetőség arra, hogy bizonyos dolgokat (esetedben a szépirodalmat) széles körben elérhetővé lehessen tenni, ezáltal olyanokkal is megszerettetve azt, akik esetleg önhibájukon kívül eddig távol maradtak tőle. Másoknak pedig új lehetőségeket feltárva ötleteket adni - én például épp könyvötlet-hiányban szenvedek, úgyhogy nagyon örülök a blogodnak :)!

Szóval szerintem itt nincs semmiféle ellentmondás - kezdeményezésed mindenképp pozitív és építő :)...

marlow · http://szepirodalom.blog.hu 2008.05.09. 22:20:04

Köszönöm szépen a bíztatást, remélem, hogy sikerül valamennyire elérni azt, amit Te is említettél - a szépirodalom újbóli megszerettetését legalább néhány emberrel.
Az ellentmondás talán csak annyi, hogy interneten ajánlok könyveket - hiába az elektronikus út, én nem vagyok képes monitoron olvasni... Kivéve persze a verseket és a rövidebb novellákat.

Szóval nézz be máskor is, remélem adok majd jó tippeket.:)

marlow

fruschka · http://kaleid.blog.hu/ 2008.05.10. 15:24:18

Szerintem nézegetni fogom a blogod, sajnos elég kevés az irodalmi témájú...

úrilány 2008.05.13. 01:01:05

fruschka, akkor jobban nézz körül az interneten, és ne csak a blog.hu-s helyeken, mert igenis vannak, elég szép számmal, csak venni kell a fáradtságot keresgélni.... :S

fruschka · http://kaleid.blog.hu/ 2008.05.13. 10:06:57

Szia úrilány!
Tudom, hogy vannak még hasonló blogok, úgyhogy máshogy fogalmaznék: olyat keveset találok, ami tetszik :)...

MNJ 2014.06.18. 19:11:30

Kedves Marlow!

Gratulálok a blogodhoz, és a kezdetek óta eltelt 6 év alatt belefektetett sok munkádhoz. Látom, hogy kortárs irodalommal is foglalkozol, szeretném figyelmedbe ajánlani férjem most megjelent új regényét (Maklári Tamás: A Teknős és az álmodozók). Örülnék, ha írnál róla. Szívesen küldök recenziós példányt, ha elfogadod kérlek jelezz e-mailben.
süti beállítások módosítása